onsdag 27 januari 2010

Våld mot judar i Malmö... :(

Det är inte klokt att konflikter sprider sig så som de gör idag. Hur kan det vara så att civila, unga judiska invånare i Malmö ska behöva vara rädda för att gå ut pga. något som sker 100-tals mil bort i ett land som många av dem antagligen inte ens har besökt. För jag har svårt att se att anledningen till den våg av våldsbrott som har uppstått med antisemitiska förtecken, är någon annan än Israels apartheid-politik.

Det är bara inte klokt att en del tycker att de ska ta ut sina agressioner på helt vanliga människor som råkar tillhöra samma religiösa uppfattning som ledarna i Israel. Vare sig Malmös judiska invånare ställer sig bakom Israels politik, eller ej, så ger det inte någon människa rätt att i Sverige ge sig på och misshandla eller på annat sätt fysiskt attackera dem!

Jag är själv stark motståndare till den politik som Israel för vilket säkerligen framgår av de inlägg som jag har lagt ut på min blogg, men att jag skulle få för mig att attackera människor som inte har något med denna politik att göra är mig så oerhört fråmmande!

Ingen form av rasism, eller hatbrottslighet vare sig den är riktad emot judar, muslimer, svarta, vita, homosexuella är OK!!!

Det enda hatet som är ett godkänt hat är hatet emot just främlingsfientlighet och ignorans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar